National Enquirer paid doorman with gossip on Trump $30000 to keep quiet

Apr 13, 2018, 02:41
National Enquirer paid doorman with gossip on Trump $30000 to keep quiet

He said he was acting as a Trump spokesman when he did so and denied knowing anything beforehand about the Enquirer payment to the ex-doorman.

Enquirer staffers, however, told The New Yorker and the Associated Press that reporters were pulled off the story, which claimed Trump had fathered a love-child nearly three decades ago. McDougal has filed suit against AMI, alleging that they bought her story with the intent of burying it.

Major news outlets are running with the story after the New Yorker broke the news.

The payout also came eight months before the company struck a $150,000 deal with a former Playboy playmate Karen McDougal for exclusive rights to her tale of an affair with Trump.

Although Sajudin's $30,000 pales in comparison to McDougal's, the kicker is a clause that subjects him to a $1 million penalty should he break his contract with A.M.I., which later claimed that his story was bogus.

The Enquirer endorsed Trump's campaign, and the AP notes the tabloid published articles claiming Trump opponent Hillary Clinton was a bisexual "secret sex freak" and survived on a "narcotics cocktail".

Two sources told Farrow they believed that these catch and kill operations had cemented a partnership between Trump and David Pecker, the publisher of American Media. Pecker and Cohen are longtime friends who strategized throughout the campaign about how to assist Trump's bid and counter salacious rumors that might surface about him, according to two people with knowledge of their relationship.

The woman who was allegedly impregnated by Trump has denied the rumor and told the AP directly that it was not true.

The New Yorker has uncovered no evidence that Trump fathered the child.

Sajudin's story alleged that Trump impregnated a female employee at Trump World Tower, his skyscraper near the United Nations.

"But after four weeks of investigation, and dozens of phone calls, the tabloid - famed for proving John Edwards had fathered a "love child" - concluded the story was NOT true". Not to mention that the National Enquirer paid another Trump mistress, Playboy model Karen McDougal, $150,000 for her story only to bury it and keep her from telling it to anyone else (she's now fighting them for her rights back). That Cohen and AMI have engaged in these behaviors - with the end result silencing those who accused Trump of engaging in extramarital affairs before the campaign - is something the White House should address. It said it then released Sajudin from the terms of the contract that stopped him from talking with other media outlets.

Sajudin also told the Daily News that the sudden media attention was "a bit much". "Unfortunately, however, Dino Sajudin is one fish that swam away".

He claimed the tabloid later chose to spike the story because it could not verify Sajudin's account, and released the ex-doorman from his contract - just after the 2016 election.

A former doorman at one of President TrumpDonald John TrumpCarter urges Trump to keep country at peace: Any nuclear exchange could involve "catastrophe" Pompeo confirms "a couple hundred" Russians killed in Syria Federal appeals court weighs CFPB leadership fight MORE's buildings said in a statement Thursday that he wasn't allowed to criticize a former housekeeper at the property because she had a child with Trump. But when asked for more details on the rumor or the deal, he refused to talk and said: "If there's no money involved with it, I'm not getting involved".

YOU MIGHT ALSO LIKE
popular